Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

Προβληματισμοί και προτάσεις

ΝΑΥΤΙΚΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΣΤΟΝ ΚΑΒΟΝΤΟΡΟ


Χτες αργά Κυριακή 7 Ιουλίου, έγινε με επιτυχία, η αποκόλληση των δύο συγκρουσθέντων πλοίων, από τα εξειδικευμένα συνεργεία με την συμμετοχή δυτών, οι οποίοι είχαν πραγματοποιήσει, επί τόπου ταπώσεις και στα δύο πλοία με τις παράλληλες αντλήσεις υδάτων, που έφθαναν έως και 1000 κυβικά την ώρα, κρατούσαν στην επιφάνεια το ένα από τα δύο πλοία (Katherine), ώστε να αποφευχθεί, ο κίνδυνος βύθισης του, μέχρι την ρυμούλκηση τους σε λιμάνι, όπως είχε σχεδιαστεί.
Κατευθύνθηκαν στο λιμάνι του Λαυρίου, αντί της Ελευσίνας ή της Σύρου που είχε εξεταστεί τις προηγούμενες μέρες.
Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι οι εμπλεκόμενοι φορείς λειτούργησαν αρμονικά και πέτυχαν την ομαλή χωρίς βύθιση διάσωση των πλοίων και την αποφυγή ρύπανσης της θάλασσας και τους αξίζουν συγχαρητήρια.
Κλείνοντας θέλουμε να προβάλλουμε απόψεις ειδικών  που έχουν σκοπό να συμβάλλουν στην εφαρμογή  λειτουργικών κανόνων ασφαλείας προσαρμοσμένους στην ιδιαιτερότητα του Καβοντόρο, που λέγεται ‘’διαχείριση κινδύνων’’ και είναι:
Nα υπάρξει καθ’ όλο το μήκος του στενού του Κάβοντορο, η διαδικασία οριοθέτησης και εφαρμογής διαδρόμων στον δίαυλο ( Separation lanes) με αποτύπωση στους διεθνείς ναυτιλιακούς χάρτες.
Να γίνει περαιτέρω ενίσχυση των πλωτών μέσων του Λιμενικού και όχι να μην έχουν πετρέλαιο να κινηθούν και να προσφεύγουν προς βοήθεια, καλώντας ιδιωτικά σκάφη, σε μια χώρα με την δική μας ναυτιλία.
Να εξεταστεί ο ρόλος της ναυτικής βάσης του Αιγαίου - Ανδρου του Πολεμικού Ναυτικού, στον Αμμόλοχο, τους δύσκολους οικονομικά καιρούς ώστε  να βρεθεί φόρμουλα, επικουρικής άμεσης ή έμμεσης παρέμβασης, όταν για οιονδήποτε λόγο, τα δικά της ραντάρ  της «πιάσουν» πορεία σύγκρουσης πλοίων. 
Οι κίνδυνοι με την αυξημένη διακίνηση πλοίων στο στενό του Κάβοντορο είναι πολύ μεγάλοι και πριν μας συμβεί , ανάλογη περίπτωση τύπου Ισπανίας με την βύθιση εμπορικού σκάφους και μόλυνσης των ακτών της, ας γίνει αφορμή και αιτία η σύγκρουση αυτή που έγινε δίπλα μας, να ενεργοποιήσει τους εμπλεκόμενους φορείς προς την εφαρμογή νέων μέτρων ασφάλειας στην θάλασσα των στενών του Κάβοντορο.

5 σχόλια:

  1. tromeres protaseis.apo ton kanape ola eukola einai.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε ανώνυμε,είμαι σίγουρος ότι είσαι ένας απο αυτούς που ενοχλούνται όταν προτείνονται κάποιες εφαρμοστέες και κατά την δική μου γνώμη σαν αυτλες που παρουσιάστηκαν απο το blog.
    Τον..ύπνο του δικαίου δεν πρέπει να τον ανεχόμαστε και εσύ μείνε με πραγματικά όλους αυτούς του ..καναπέ,γιατί, για να τους αναφέρεις εδώ σαν σχόλιο, μάλλον άσχετος είσαι με το θέμα...τι τα θές λοιπόν τα σχόλια της ασχετοσύνης σου ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 1)SEPARATION LANES υπάρχουν στο Κάβο Ντόρο.
    2)Σκάφη λιμενικού Σώματος στις γύρω περιοχές υπάρχουν και είναι γεμάτα πετρέλαιο με άμεση ανταπόκριση.Σίγουρα θα έπρεπε να υπάρχει και στην Κάρυστο ένα Ναυαγοσωστικό. Αλήθεια σε τι μπορεί να φανεί χρήσιμο ένα σκάφος του Λιμενικού όταν προκληθεί ρύπανση απο μαζούτ...??
    3)Για τον έλεγχο της θαλάσσιας κυκλοφορίας υπεύθυνο και μόνο είναι το VTS Ραφήνας το οποίο ελέγχει απόλυτα την κίνηση των πλοίων στο Κάβο Ντόρο...αλλά δεν φταίει που οι Έλληνες εφοπλιστές τα τελευταία χρόνια εκτός απο το κατάστρωμα έχουν γεμίσει και τις γέφυρες των πλοίων με "μαϊμούδες" οι οποίοι δεν μπορούν να συνεννοηθούν στις συχνότητες του VHF και δεν κατέχουν τίποτα απο ΔΚΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΤΡΕΛΟΣ ΟΤΙ ΘΕΛΩ ΛΕΩ10 Ιουλίου 2013 στις 9:37 μ.μ.

    ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΑΝ ΕΝΑ ΣΚΑΦΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΧΗ Η ΔΕΝ ΕΧΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΟΥΝ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΦΡΕΓΑΤΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΜΟΝΙΜΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΜΠΑΤΣΙΟΥ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΕΒΓΑΛΑΝ....ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΕΣΥ ΦΙΛΕ ΜΠΑΜΠΗ ΚΟΙΜΑΣΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΗΣ ΠΑΡΗ ΕΙΔΗΣΗ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟΥΣ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΔΙΚΙΟ ΕΧΕΙΣ ΦΙΛΕ.ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΕΔΙΩΞΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΠΑΤΣΙΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ..ΞΕΜΠΡΟΣΤΙΑΣΕΙ ΑΚΟΜΑ !
    Η ΝΦΡΕΓΑΤΑ ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΕΙ ΠΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΥΣΤΟ...ΕΚΕΙ ΔΕΝ ΕΝΟΧΛΕΙ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ...ΟΠΩΣ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΟΙ ...ΣΥΜΠΑΡΙΩΤΕΣ ΦΩΝΑΖΑΝ ΝΑ ΦΥΓΕΙ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΑΤΥΧΗΜΑ,ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΙΣΤΕΒΩ ΟΤΙ ΕΑΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΑΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΖΩΕΣ,ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΕ ΕΝΤΟΛΗ ΝΑ ΣΠΕΥΣΕΙ ΝΑ ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ,ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή