Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

ΝΑΥΤΙΚΟ ΑΤΥΧΗΜΑ

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΠΛΟΙΩΝ ΣΤΟ ΣΤΕΝΟ ΤΟΥ ΚΑΒΟΝΤΟΡΟ

M/V KATHERINE
Σύγκρουση δύο αλλοδαπών πλοίων είχαμε σήμερα το πρωί το ξημέρωμα στον Κάβοντορο.
Πρόκειται για τα πλοία:   To φορτηγό  KATHERINE, σημαίας Μάλτας μήκους 177μ που κατευθύνονταν προς το λιμάνι Marghera Iταλίας, με πλήρωμα έναν Έλληνα και 22 αλλοδαπούς ναυτικούς και το επίσης  φορτηγό BARUSATU, σημαίας Παναμά μήκους 137μ που κατευθύνονταν προς το λιμάνι Burgas Boυλγαρίας, με  πλήρωμα έναν Ελληνα και 16 αλλοδαπούς ναυτικούς . 
M/V BARU SATU
Τα πλοία παραμένουν «κολλημένα» και ακινητοποιημένα μετά τη σύγκρουση, ενώ στο ένα από τα δύο προκλήθηκε εισροή υδάτων και έγινε μερική εγκατάλειψη από το πλήρωμα.
Στο σημείο έχουν σπεύσει ρυμουλκά, το AEGEON PELAGOS,το MEGALOCHARI VII και σε λίγο ζυγώνει στο σημείο της σύγκρουσης και ακόμα, ένα πιό μεγάλο ρυμουλκό το ALEXANDER.
Προς το παρόν δεν υπάρχει κίνδυνος βύθισης του πλοίου.
Στόχος είναι να σταματήσει η εισροή υδάτων ώστε να αποφευχθεί περαιτέρω κίνδυνος για το πλοίο.
Από πληροφορίες μας μαθαίνουμε ότι τα πληρώματα είναι καλά στην υγεία τους.
10:30π.μ.Νεότερα στοιχεία απο το ναυτικό ατύχημα λένε ότι το KATHERINE είναι κατασκευής του 1997, του Κορεάτικου ναυπηγείου Daewoo, το οποίο διαχειρίζεται η εταιρεία FRANCO COMPANIA NAVIERA SA, με έδρα την Κηφισσιά, συμφερόντων του εφοπλιστή Ν.Φραγκίστα, οι οποίος έχει ακόμη 7 πλοία, όλα με σημαία Μάλτας.
Το άλλο φορτηγό πλοίο, BARU SATU είναι κατασκευής του 2001, το οποίο διαχειρίζεται αλλοδαπών συμφερόντων  εταιρεία.

10:55 π.μ.Από τη σύγκρουση ο Πλοίαρχος του Φ/Γ «KATHERINE» ανέφερε ότι υπέστη υλικές ζημιές με αποτέλεσμα την εισροή υδάτων στο Νο 5 αμπάρι, η οποία είναι ελεγχόμενη, ενώ υλικές ζημιές υπέστη επίσης και τo Φ/Γ  «BATUSATU» στο πρωραίο τμήμα του.

Τα εννέα (09)  μέλη του πληρώματος του Φ/Γ «KATHΕRINE»  επιβιβάστηκαν σε πλωτό περιπολικό Λιμενικού Σώματος και έχουν μεταφερθεί στην Κάρυστο,για λόγους ασφαλείας,  ενώ οι υπόλοιποι (14) παραμένουν επί του πλοίου επίσης καλά στην υγεία τους, όπως και τα  (17) μέλη του πληρώματος  του «BATUSATU». 

Συνεχίζονται οι προσπάθειες ομαλής αποκόλλησης των δύο πλοίων, με γνώμονα την αποφυγή  ρύπανσης της θάλασσας.

11:55 π.μ.Καλέστηκε απο τις Ελληνικές αρχές του υπουργείου Ναυτιλίας και σε λίγα λεπτά θα είναι στο σημείο της σύγκρουσης,ειδικό σκάφος Anti-Pollution,το AEGIS I για να συνδράμει στην όλη επιχείρηση αποκόλλησης των δύο σκαφών, χωρίς να έχουμε ρύπανση στην θάλασσα.

12:55 μ.μ.To ΑEGIS I είναι ένα μεγάλο σκάφος 66μ. που σκοπός του είναι σε κάθε θαλάσσιο ατύχημα με τα ειδικά απορροφητικά του φράγματα, να αντιμετωπίζει την όποια θαλάσσια ρύπανση. Συγκαταλέγεται σε ένα απο τα πιο σύγχρονα αντιρρυπαντικά σκάφη που διαθέτουμε για την ανοικτή θάλασσσα και η βοήθεια του τώρα εκεί στον τόπο του θαλάσσιου ατυχήματος, με την ζώνη προστασίας που έχει αναπτύξει, θα προστατέψει την διαρροή ρύπανσης.

14:55μ.μ.Πληροφορηθήκαμε ότι η σοβαρότητα του ατυχήματος μεταξύ των δυο φορτηγών πλοίων ανησυχεί τα στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας για ενδεχομένη ρύπανση της θάλασσας στην περιοχή με το σκεπτικό ότι παρ’ όλες τις προσπάθειες είναι τώρα ορατός ο κίνδυνος το ένα από τα δυο πλοία να μην σώζεται.

Επιπλέον την όλη κατάσταση δυσκολεύει ακόμη περισσότερο, σύμφωνα με προβλέψεις της ΕΜΥ ο καιρός στη περιοχή του Κάβοντορο  θα επιδεινωθεί τις επόμενες ώρες.

Καλέστηκαν πριν από λίγο σε έκτακτη σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας γνωστές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο για τέτοιες περιπτώσεις ατυχημάτων και να αποφασιστεί η άμεση συνδρομή τους (πλωτά φράγματα),ώστε να περιοριστεί η πιθανότητα διαρροής πετρελαίου.

15:53μ.μ.Η μετακίνηση των δύο πλοίων,("ξεπέσιμο" όπως λέγεται  στην ναυτική ορολογία), λόγω των βορεινών ανέμων προς την Βορειοανατολική πλευρά της Τζιάς συνεχίζεται (περί τα 6 ν.μ) και σε σχέση με την πρόβλεψη της ΕΜΥ,καταβάλλονται προσπάθειες να μην ζυγώσουν τις βορεινές ακτές της Τζιάς.
17:55μ.μ. Τα πλοία βρίσκονται τώρα περί τα 4ν.μ απο τις βόρειες ακτές της Τζιάς και απο πληροφορίες μας, σκοπός των σωστικών μέσων είναι να μεταφερθούν υπό την συνοδεία τους στον Πειραιά.


9 σχόλια:

  1. Γιώργος Μπατσιώτης4 Ιουλίου 2013 στις 3:02 μ.μ.

    Το ρεπορτάζ σας είναι εξαιρετικό! Έχετε την πληρέστερη ενημέρωση από όλες τις ιστοσελίδες που παρακολουθώ. Το κυριότερο ότι είναι δικό σας ρεπορτάζ και αποδεικνύεται από τα στοιχεία που δημοσιεύετε. Δεν αποτελεί αντιγραφή από τα Αθηναϊκά. Έχω μπει τέσσερεις φορές. Κάθε φορά έχετε και νέα ενημέρωση. Θα πείτε αφού δεν κινδύνευσαν άνθρωποι γιατί η πρεμούρα. Η περιοχή της σύγκρουσης είναι ψαρότοποι και η ρύπανση τους καταστρέφει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δηλαδή τι..???δεν μπορούνε να κινηθούν αυτοδυνάμως τα 2 πλοία???δεν μπορούν να ρυμουλκηθούν σε ένα λιμάνι ή κόλπο ώστε το KATHERINE να μην καταπονήται 14 ώρες τώρα μέσα στο "μπουγάζι" του Καβο Ντόρου ..με κίνδυνο το ρήγμα του να μεγαλώνει και να κινδυνεύει να βυθιστεί...!!Τι "τσαπατσοδουλειές" είναι αυτές....???Εκεί πάνω ξέρουν τι τους γίνεται...?? ή μόνο συνελεύσεις ξέρουν να κάνουν...??
    Μη χειρότερα εύχομαι.....!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ρε κυνηγέ ασχολήσου με το βουνό και το κυνήγι και άσε τι κάνουν αυτοί στην θάλασσα, κάτι ξέρουν παραπάνω..
    και όταν λές συνελεύσεις τι εννοείς αλήθεια ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου φενετε εισαστε να σας κλαινε και οι ρεγγες με τις μπουρδες που λετε κυνιγος και ανωνυμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έπρεπε να περάσουν 16-17 ώρες για να γίνει το αυτονόητο- (αφήνωντας ένα "πληγωμένο" πλοίο,φορτωμένο στη μέση του Κάβο Ντόρο με 7άρι γεμάτο)-να πάνε δηλαδή Πειραιά,συνοδεία των ρυμουλκών και των πλωτών Λ.Σ.
    ΑΝΩΝΥΜΕ...εξυπνάδα ήταν αυτό που έγραψες παραπάνω...???Μήν κρίνεις απο τα ψευδώνυμα τις ικανότητες και τις γνώσεις των άλλων γιατι μπορεί να εκτεθείς.Αν σου πώ οτι είμαι Πλοίαρχος Ε.Ν. τι έχεις να πείς....??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ρέ παιδιά μέσα απο αυτό το ατύχημα βρήκατε να βγάλετε τις όποιες σας ανοησίες ; δεν έχετε κάτι να πείτε για το ότι αμέσως πήγαν τα πλωτά του Λιμενικού Σώματος εκεί και απότι φαίνεται και τα ρυμουλκά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. FILOI TOU ''ANDROSSIMERA'' SYNEXISTE ETSI DEN MPOREITE NA FANTASTEITE POSO XAIROMASTE POU EDW MAKRYA APO TO NHSI STO EXWTERIKO POU ZOUME,KATHE PRWI OLHN THN MERA SAS KYTTAME ME ENDIAFERON KAI H SYNTROFIA SAS MAS EINAI POLYTIMOS KAI APARAITHTH

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μήπως τώρα είναι αφορμή και αιτία για μια ακόμα φορά να προωθήσετε μέσα απο το site σας την ανάγκη να υπάρξει αυστηρότερος έλεγχος και επαγρύπνηση του υφιστάμενου ραντάρ Ανδρου απο έμπειρο προσωπικό παρακολούθησης και προειδοποίησης στα παραπλέοντα σκάφη - όταν παρεκλίνουν της πορείας τους-και όχι να είναι σήμερα,απλά μιά υπηρεσία που λειτουργεί για ευνοικές μεταθέσεις κληρωτών και περνάει ο καιρός ανέδοξα και χαλαρά ;Να υπάρξει έμπειρος γνώστης των ραντάρ που να μπορεί να επέμβει,σε κάθε τέτοια πορεία σύγκρουσης διερχόμενων πλοίων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όλα υπάρχουν φίλε μου, και Λαύριο τραφφικ και Ραφήνα τραφφικ, που ελέγχουν την περιοχή. Βέβαια, υπάρχει και ο απαραίτητος εξοπλισμός, ο οποίος όμως παραμένει ανενεργός, αφού σταμάτησε η συντήρηση του....
    Πάντως τα αίτια είναι γνωστά, και το πως δεν έχουμε καθημερινά τέτοια φαινόμενα, είναι ευτυχές. Δηλαδή θα μου φαινόταν απίθανο να συμβεί κάτι τέτοιο με την βοήθεια του ελέγχου της περιοχής. Καταλαβαίνω ότι, οι σχολιάζοντες έχουν σχέση με την θάλασσα και το ΛΣ. Αφήστε να γράψουν ότι θέλουν και αντικρούστε το με επιχειρήματα. Φίλε Πλοίαρχε, παράκληση μην αναφέρεις την ιδιότητα σου, διότι αυτοί στα παπόρια ήταν όντως Πλοίαρχοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή