Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

ΛΙΜΑΝΙ ΓΑΥΡΙΟΥ

Η πύλη της Άνδρου

Με αφορμή την εφαρμογή απο μέρους του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τα λιμάνια της χώρας μας, του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 725/2004 του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου,ως προς την βελτίωση της ασφάλειας στα πλοία και στις λιμενικές εγκαταστάσεις, θεωρούμε σκόπιμο να αναφερθούμε και να θέσουμε προ των ευθυνών τους, όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σχετικά με την κατάσταση της λεγόμενης ‘''πύλης της Ανδρου'' το λιμάνι Γαυρίου.
Η συνύπαρξη εμπορικού και επιβατικού λιμανιού στο Γαύριο, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες της τουριστικής αιχμής, μόνον  αρνητικές συνέπειες επιφέρει, στις επιχειρήσεις και στον τουρισμό του Γαυρίου, αλλά και κατ’ επέκταση στο σύνολο του  νησιού.
Δεν είναι υπερβολή να τονίσουμε την απαράδεκτη εικόνα να προσεγγίζουν τους θερινούς μήνες αιχμής, μαζί με τα πλοία της γραμμής, δεκάδες κότερα που αναζητούν ‘’ντόκο’’ προσέγγισης.
Να αντικρίζουν στην μια μεριά του λιμανιού, καθημερινά αλλά και τα Σαββατοκύριακα, να ξεφορτώνουν μικρά πλοία (motorships) αδρανή υλικά, τσιμέντα κλπ και απο την άλλη να είναι μεγάλα επαγγελματικά και μή σκάφη πλαγιοδετημένα, ακόμα και αυτό του Λιμεναρχείου.
Ολα μαζί δημιουργούν τριτοκοσμικές εικόνες στον επισκέπτη, είτε των τουριστικών σκαφών και κότερων, είτε των πλοίων της γραμμής, σε βάρος αναμφίβολα αυτού του ίδιου του Γαυρίου αλλά και ολόκληρης της Ανδρου.
Δεν πρέπει να αγνοείται το γεγονός ότι, αφού απο εδώ διακινείται το σύνολο των τουριστών προς την ενδοχώρα, οι ''γνώριμες'' εικόνες της σκόνης, να πάψουν να καταδικάζουν σε  μαρασμό, σχεδόν όλες τις παραλιακές επιχειρήσεις του Γαυρίου ανάλογα, με το  που φυσάει ο άνεμος, και επιπλέον να μην μπορεί να προσεγγίσει σκάφος αναψυχής, ιστιοπλοικό ή άλλο τουριστικό σε ολόκληρο λιμάνι !
Επίκαιρη, όσο ποτέ, η πρόταση της τότε Κοινότητας Γαυρίου επί  Κατερίνας Τζουάννου και μετέπειτα Αλέκου Ισσαρη και Απόστολου Νταή, να επιδιωχθεί η κατασκευή, ο σχεδιασμός και η δημιουργία νέου εμπορικού λιμανιού σε άλλο σημείο του λιμανιού.
Μάλιστα τότε τεκμηριωμένα προτάθηκε,να γίνει στον υφιστάμενο κόλπο του Μεταλλείου, ώστε να αξιοποιηθεί ο κύριος χώρος του λιμανιού αποκλειστικά για την προσέγγιση των επιβατικών πλοίων, των μικρών κρουαζεροπλοίων, κοτέρων, ιστιοπλοικών σκαφών αναψυχής κλπ.
Με την ευκαιρία λοιπόν της εφαρμογής του Ευρωπαικού Κανονισμού, είναι αλήθεια  σε θέση κανείς αρμόδιος, να μας πεί υπεύθυνα και με ποιές αποφάσεις, εαν υπάρχουν εγκρίσεις, που τις έχει το λιμάνι Γαυρίου  και από ποιές αρμόδιες υπηρεσίες, ώστε να λειτουργεί  και ως εμπορικό ; 
Αλήθεια είναι σε θέση να μας γνωρίσουν πώς  λειτουργεί ως εμπορικό λιμάνι ταυτόχρονα με τα επιβατικά πλοία και τι μέτρα λαμβάνονται, αν λαμβάνονται επαρκώς και με αυστηρότητα, για την ασφάλεια των επιβατών ;
Η συνύπαρξη επιβατικών πλοίων μαζί με τα εμπορικά πλοία που μεταφέρουν αδρανή υλικά, τσιμέντα,τούβλα, καύσιμα, μπουκάλες υγραερίου κλπ. μέσα στο λιμάνι του Γαυρίου, μόνο τουριστικό προορισμό δεν θυμίζει και θα πρέπει, ειδικά φέτος που αναμένεται αυξημένη τουριστική κίνηση, να εφαρμοστούν αυστηρά απο την πλευρά των τοπικών αρχών, Δήμου και Λιμεναρχείου Γαυρίου, όλα όσα ισχύουν ως προς την λειτουργία του λιμανιού.
Γνώριμη τέλος, όλων όσων ταξιδεύουν και φτάνουν στο Γαύριο η έκπληξη, φτάνοντας στο λιμάνι να λένε....''αυτή είναι η Ανδρος'' ; όταν αντικρύζουν όσα περιγράφουμε, αφού θυμίζουν  λιμάνι τριτοκοσμικής χώρας με το επιπλέον άλλο, αλαλούμ, των μονίμως παρκαρισμένων αυτοκινήτων, (που σε άλλο μας άρθρο θα παρουσιάσουμε  και για εδώ στοιχεία του χάους που επικρατεί), σε ένα νησί σαν το δικό μας, που αγωνίζεται να αποδείξει ότι είναι τουριστικά μπροστά.
Επρεπε να είχε γίνει και προχωρήσει η καταγραφή  και η έκθεση των αρμοδίων κρατικών αρχών, για την συνολική εικόνα που παρουσιάζει σήμερα, απο το Υπουργείο Ναυτιλίας, Λιμεναρχείο, Λιμενικό  Ταμείο  και Δήμου Ανδρου.
Να υπάρξει ένα νέο ξεκίνημα οργανωμένης και πολιτισμένης λειτουργίας του, σε πρότυπα τουλάχιστον με τα άλλα ισοδύναμα λιμάνια της χώρας σαν το δικό μας.

5 σχόλια:

  1. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ διαβάσαμε και ελπίζουμε να υπάρξει και συνέχεια για τέτοια καυτά θέματα στον τόπο που ζούμε!
    ΕΠΙΤΈΛΟΥΣ να ακουστούν αυτές οι αλήθειες που βιώνουμε και τίποτα δεν γίνεται για την λύση τους.
    Ας είναι η αρχή μέσα απο την προβολή του κύριου άρθρου σας,να ενεργοποιηθούν οι αρμόδιες αρχές.
    Θα περιμένω και εγώ όπως φαντάζομαι και εκατοντάδες άλλοι συμπατριώτες, να δούμε κάτι να αλλάζει σε αυτόν τον τόπο,σε αυτό το λιμάνι...που το αποκαλούν πύλη της Ανδρου,αλλά το τι πύλη είναι...πολιτισμένα και επιεικά τριτοκοσμική εσείς την αποκαλέσετε,αλλά είναι στο σύνολο του μάλλον η ..χαβούζα της Ανδρου ! !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το πρόβλημα στην Άνδρο λέγεται στρουθοκαμηλισμός. Ο κανόνας των εχόντων την εξουσία βλέπει μόνο το χωριό του , την κωμόπολή του και οι πλέον ανοιχτόμυαλοι από αυτούς την περιοχή τους. Η αποσπασματική και εγωκεντρική αντιμετώπιση των θεμάτων του νησιού λειτουργεί σε βάρος όλης της Άνδρου. Ο κάθε οικισμός είναι αλληλένδετος με τον άλλο όπως και η κάθε περιοχή. Αν πάσχει ένα μέρος πάσχει όλος ο οργανισμός. Η αλλαγή νοοτροπίας θα φέρει την αλλαγή που όλοι επιδιώκουμε αλλά δεν βλέπουμε γιατί χρειάζεται να κοιτάμε ευθεία αντί χαμηλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το Γαύριο δέχεται με περισσότερα αρνητικά όλα τα αυτοκίνητα του νησιού απο την μια μεριά και απο την άλλη,εκτός των πλοίων της γραμμής,με τόσα μέτρα ακτογραμμής-προβλητας,να μην μπορεί να αράξει ένα κότερο...αυτό είναι το ...ζουμί..για αυτό ας πάρουν θέση ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ.
    Οι επαγγελματίες ας ξυπνήσουν και να μην περιμένουν τους εκάστοτε.. φωστήρες εδώ και τόσα χρόνια,δεν τους είδαν;,τι περιμένουν ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μα για πιο λιμανι μιλαται?Το ανυπαρκτο παλαιο που ειναι ετοιμο να πεσει,που δεν εχει δεστρες,που δεν μπορεις καν να περπατησης απο τα σιδερα που εχουν πανω απο τα τσιμεντα.Αν βιντεοσκοπησουν το μερος που πεφτουν τα πλοια στον πυθμενα θα δειτε στοες ολοκληρες.Το νεο υποτειθετε λιμανι ειναι στην ουσια μονο για ενα πλοιο.Αν ψαχνετε για αναπτυξη στην ανδρο ολα ξεκινουν απο το λιμανι που με λιγα χρηματα ο κυματοθραυστης επρεπε να ειχε γινει ντοκος απο το βορειο και το νοτιο μερος του και τοτε θα ερχοντουσαν και κρουαζεροπλοια για τα μουσεια και αλλα πλοια που περνουν εξω απο το γαυριο για χιο-μυτιληνη-λημνο-θεσσαλονικη και ετσι θα εβρισκαν θεση και τα κοτερα που τωρα φευγουν.Αλλα αν μπειτε στο ΥΝΑ θα δειτε οτι η ανδρος εμεινε εξω απο τα εργα σε λιμανια των κυκλαδων γιατι δεν εδειξε κανεις ενδιαφερον,αυτο τα λεει ολα.Οσο για το εμπορικο πρεπει να γινει στη σταυροπεδα που ο δρομος παει μεχρι κατω και γινετε με λιγα χρηματα ενας μικρος ντοκος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εσείς εκεί στο Γαύριο πείτε και ευχαριστώ που δένουν τα πλοία και βλέπετε κανέναν ανθρωπο ...διαφορετικά σαν τη Βουρκωτή θα είσασταν..με αγελάδες και γαιδούρια θα κοιμόσασταν ακόμη!!Μου θέλετε και κότερα και κρουαζιερόπλοια και σκάφη αναψυχής και στα μαγαζιά σας έχετε γκαρσόνια και υπαλλήλους Αλβανούς...χαχααχα!!!
    Πάρτε το χαμπάρι ..το μέλλον ανήκει στη Χώρα και λιγότερο στο Μπατσί που διαθέτουν τις φυσικές υποδομές για τουρισμό...κάνετε το Σταυρό σας λοιπόν μην έρθει η ώρα να χάσετε και όλα όσα έχετε μέχρι τώρα...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή