Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Επιτέλους νομοθετήθηκαν τα υδατοδρόμια


ΤΑ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ...ΕΡΧΟΝΤΑΙ 



Νόμος του κράτους είναι πλέον η δυνατότητα λειτουργίας των υδατοδρομίων. Ανοίγει και ο δρόμος για την επιστροφή των υδροπλάνων στην Ελλάδα.
Χρειάστηκε να περάσουν δέκα χρόνια για την εκ νέου δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στη χώρα μας, γεγονός που επιτρέπει την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων από εγχώριους και ξένους επιχειρηματίες και ελπίζουμε τούτη την φορά να τα δούμε και στην Άνδρο!
Υπενθυμίσουμε ότι υπήρξε αίτηση ενδιαφερόμενου επενδυτή για υδατοδρόμιο στο λιμάνι Γαυρίου με προσέγγιση του υδροπλάνου στον μικρό μώλο σχήματος «Π» και είχε προταθεί από πλευράς του τότε Δήμου ως απαιτούμενος χώρος «ελέγχου» των επιβατών να χρησιμοποιηθεί ο Δημοτικός Περιστερώνας στην άλλη άκρη του λιμανιού Γαυρίου.
Η επαναδραστηριοποίηση των υδροπλάνων, όπως έχουν επισημάνει εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης  και ασχολούμενοι με τον τουρισμό, ενισχύει τον τουρισμό και απαλλάσσει τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες ,από τεράστια και χρόνια προβλήματα, εμπεδώνοντας το αίσθημα της ασφάλειας και της κρατικής μέριμνας στους κατοίκους.
Σύμφωνα με τον νέο νόμο, ιδιώτες, εταιρείες, Δήμοι, Περιφέρειες, ενώσεις προσώπων, αλλά και το Δημόσιο θα μπορούν να δημιουργούν και να λειτουργούν υδατοδρόμια.
Μία πλέον υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών,θα είναι η μόνη αρμόδια αρμόδια  για να παραλαμβάνει τις αιτήσεις και τον τεχνικό φάκελο του  κάθε ενδιαφερομένου να δημιουργήσει - λειτουργήσει υδατοδρόμια. 
Είναι η Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων (ΔΠΣΑΑΑ), η οποία υποχρεούται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, που δεν θα ξεπερνά τις 60 ημέρες, να παίρνει  τις απαραίτητες εγκρίσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος.
Τα υδατοδρόμια μπορούν να κατασκευάζονται ακόμη και με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα ή με Fast Track, ενώ θεσπίζεται η χρήση των «υδάτινων πεδίων» (δεν θα απαιτείται άδεια) για τις έκτακτες - τουριστικές πτήσεις εκτός υδατοδρομίων.
Στην περίπτωση αυτή, την απόλυτη ευθύνη για την επιλογή του καταλληλότερου - ασφαλέστερου σημείου προσθαλάσσωσης θα έχει πλέον ο πιλότος του υδροπλάνου σε συνεργασία με τις κατά τόπους λιμενικές Αρχές. 
Ο Φορέας Λειτουργίας Υδατοδρομίου θα καθορίζει τα τιμολόγια των παρεχόμενων από αυτόν υπηρεσιών
Στα υδατοδρόμια των μικρών νησιών, με μικρή επιβατική κίνηση, οι έλεγχοι ασφαλείας (επιβατών και αποσκευών) διενεργούνται και από το προσωπικό του υδατοδρομίου, το οποίο έχει σχετική εκπαίδευση στην ΥΠΑ. Στα μεγάλα υδατοδρόμια, ελέγχους μπορούν να κάνουν και εξωτερικοί αδειοδοτημένοι συνεργάτες.

Μελέτη για την Άνδρο
Η κοντινή απόσταση της Άνδρου από το αεροδρόμιο ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, καθιστούν με το νέο μεταφορικό μέσον, το νησί μας πόλο έλξης τουριστών μεσαίων και υψηλών εισοδημάτων. Ο Δήμος και οι τουριστικοί φορείς, πρέπει να καταβάλουν, άμεσα, κάθε προσπάθεια για την προσέλκυση επενδυτών. Να λειτουργήσουν το νέο τρόπο μεταφοράς που ελαχιστοποιεί τον χρόνο προσέγγισης στο νησί τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα αεροπορικώς. 

5 σχόλια:

  1. Μήπως θα πρέπει εδώ να μας πεί ο πρώην Δήμαρχος Υδρούσσας σε τι σημείο είχαν φτάσει οι επαφές με τους τότε ενδιαφερόμενους και ακόμα ίσως να δημοσιοποιούνταν ώστε να δούνε οι κάθε νέοι ενδιαφερόμενοι, ότι ναί υπάρχει δυνατότητα στο λιμάνι Γαυρίου νάρθουν τα υδροπλάνα#

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε σχολιαστή αλλά και εσύ ΑΝΔΡΟΣ σημερα, θα πρέπει, να το αναδείξετε το δημοσιευμένο σήμερα θέμα σας, λόγω της σπουδαιότητας που έχει για την Ανδρο.Η προσέγγιση υδροπλάνων, μόνο θετικά θα έχει απο κάθε άποψη.
    Οπως τουριστικά,αλλά και το σπουδαιότερο,σε περίπτωση ανάγκης,υγείας..ζωής, θα είναι άμεση η διακομμιδή στην Αθήνα,θα σωθούν παράλληλα και με την τουριστική ανάπτυξη και ζωές συμπατριωτών μας.
    Ας κινηθούμε όλοι μας,Δήμος,ταξιδιωτικοί πράκτορες,σύλλογοι τουριστικών καταλυμμάτων,επιχειρήσεις κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα υδροπλάνα δεν λειτουργούν ανταγωνιστικά προς τα άλλα μεταφορικά μέσα, όπως για παράδειγμα τα πλοία. Δημιουργούν νέους επισκέπτες, είναι ειδική κατηγορία τουριστών. Για παράδειγμα ένας επιχειρηματίας από την Βρετανία επιθυμεί να πάει στην Άνδρο για ολιγοήμερες διακοπές, για πέντε ημέρες. Χρειάζεται τρεις μέρες για να φτάσει στο νησί. Οι διακοπές του γίνονται διήμερες, Τα δρομολόγια των πλοίων δεν συμβαδίζουν με τις πτήσεις και είναι συγκεκριμένα χωρίς να υπάρχει η οικονομική δυνατότητα να αυξηθούν. Με το υδροπλάνο μόλις φτάσει στο ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ σε λίγη ώρα είναι στο νησί. Απολαμβάνει την πενθήμερη ανάπαυλά του και επιστρέφει ξεκούραστος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γνωρίζει κανεις απο εσάς ότι προσωπικά και μέσω της Ανδριώτικης Μελετητικής - Τεχνικής Εταιρείας ΑΝΔΡΙΑΤΤΙΚΑ Ε.Π.Ε. (που διευθύνω) έχω΄ΗΔΗ από το 2006 συντάξει σχετική "ΠΡΟΜΕΛΕΤΗ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗΣ ΥΔΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΣΤΗΝ ΆΝΔΡΟ - 4 ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ" την οποία φυσικά και κοινοποίησα τόσο στην τότε δραστηριοποιούμενη μοναδική εταιρεία AIR SEA LINES ενός πρωτοπόρου Ελληνο-Καναδού επιχειρηματία - που όμως οδηγήθηκε στη απαξίωση και τον μαρασμό - αλλά , και πιο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ στν τότε Δήμαρχο Εμ. Βάμβουκα αλλά ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ 3 μετέπειτα υποψήφιους Δημάρχους (τότε), που όμως ελάχιστη σημασία μου έδωσαν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα Φραγκίσκο,
    Επικοινώνησε μαζί μας, μας ενδιαφέρουν προς δημοσίευση οι εργασίες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή