Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ

ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ  ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ

Φούντωσε με την 24ωρη απεργία των ναυτικών στην ακτοπλοΐα,  η συζήτηση στην Βουλή για το υπό ψήφιση νομοσχέδιο για την ναυτιλία.
Θεωρούμε χρήσιμο  να επισημάνουμε τις κατά καιρούς διαπιστώσεις, που αποβλέπουν, μέσα από την τακτική δρομολογιακή επικοινωνία των νησιών μας, να υπάρξει  όφελος στη χειμαζόμενη οικονομία τους και να μην εγκαταληφθούν από τους  κατοίκους τους.
Το θέμα της ακτοπλοΐας, πρέπει να αντιμετωπίζεται ως κοινωνικό αγαθό και όχι ως εμπόρευμα, επίσης είναι γεγονός, ότι η ακτοπλοΐα σήμερα στη χώρα μας βρίσκεται σε κακά χάλια και μάλιστα σε μια χώρα σαν την δική μας, που το 1/3 είναι νησιωτική.
Αποτελεί κοινό συμπέρασμα, ότι τις τελευταίες 10ετίες η εφαρμοσθείσα στρατηγική,  εξυπηρέτησε σε μεγάλο βαθμό τους πλοιοκτήτες, με ελάχιστες ίσως εξαιρέσεις, χρειάζεται όμως η χάραξη   συγκεκριμένης  πολιτικής που να βάζει τα πράγματα σε μια σειρά.

Στο ερώτημα, σήμερα που βρισκόμαστε,  διαπιστώνουμε τα παρακάτω :
1) Η χώρα μας είναι η μοναδική στην Ευρώπη, που η ακτοπλοΐα της βασίζεται αποκλειστικά στις ιδιωτικές εταιρείες.
2) Έχουμε τα ακριβότερα εισιτήρια, αν τα συγκρίνουμε με ανάλογες αποστάσεις άλλων χωρών.
3) Έχουμε επιδοτούμενα πλοία στις λεγόμενες άγονες γραμμές, χωρίς σχεδιασμό, που δεν εξυπηρετούν τους νησιώτες και σπαταλιούνται άσκοπα τόσες χιλιάδες ευρώ.
4) Έχουν καταργηθεί οι εκπτώσεις κατά 50% των εισιτηρίων των κατοίκων των μικρών νησιών κάτω από 3.100 πληθυσμό.
Πρέπει  με γνώμονα το κοινό συμφέρον των νησιών μας,  να  ληφθούν υπόψη οι προτάσεις των φορέων  που  είναι:
1).Δημιουργία ενιαίου κέντρου σχεδιασμού, παρακολούθησης και ελέγχου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και βεβαίως όλου του μεταφορικού έργου, από και  προς τα νησιά και απαραίτητα στην μεταξύ τους σε σύνδεση.
2).Να υπάρξει καθοριστική συμμετοχή της Δημοτικής Αυτοδιοίκησης και της Περιφερειακής, στο σχεδιασμό των δρομολογίων της ενδοεπικοινωνίας μεταξύ των νησιών.
3).Να συσταθεί Δημόσιος–Κοινωνικός Φορέας Ακτοπλοΐας,όπως υπάρχει και στα σκανδιναβικά κράτη, είτε ως αμιγώς δημόσιος, είτε σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και ο οποίος θα αναλάβει κυρίως τη διαχείριση των λεγόμενων άγονων γραμμών.
4).Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση και από την στιγμή που έχει αποδεχθεί να χρηματοδοτήσει Κοινοπραξίες με τη συμμετοχή του Δημοσίου ή φορέων του, οι οποίες μπορούν να αγοράσουν ή να κατασκευάσουν πλοία σε ελληνικά ναυπηγεία (π.χ. Νεώριο), ώστε να καλύψουν τα κενά.
5).Θεσμοθέτηση του λεγόμενου μεταφορικού ισοδύναμου για καθορισμό τιμών ισοδύναμων, με την αντίστοιχη μεταφορά, στην ηπειρωτική Ελλάδα.
6).Να επανασυσταθεί η Ρυθμιστική Αρχή Θαλάσσιων Επικοινωνιών, που ενώ θεσμοθετήθηκε με τον Ν. 2932/01, καταργήθηκε ουσιαστικά πριν καλά- καλά λειτουργήσει.
7).Να υπάρξει αποτελεσματική δημόσια παρέμβαση στην αγορά των καυσίμων και προσπάθεια εξορθολογισμού των τιμών, ώστε να μην υπάρξει άλλη πλέον δικαιολογία μη εκτέλεσης δρομολογίων, λόγω υπερβολικής αύξησης των καυσίμων.
Ελπίζουμε τούτη την φορά και με την συζήτηση που γίνεται και τις αποφάσεις  που θα παρθούν, ότι το τελικό όφελος να είναι και προς την πλευρά των νησιωτών με  την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών τους και με την πρόβλεψη της ύπαρξης τους στα νησιά!

2 σχόλια:

  1. Εξαιρετικό το ρεπορτάζ σας, πλήρες και χωρίς περιτολογίες. Περιγράψατε με σαφήνεια την υπάρχουσα κατάσταση αλλά και τις προτάσεις που πρέπει η πολιτεία να λάβει υπόψη, στοχεύοντας, έχοντας σημείο αναφοράς, τους νησιώτες και την οικονομική επιβίωσή τους, προϋπόθεση που θα τους στεριώσει στο νησί.*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μακάρι αυτή την φορά και κάτω απο τις οικονομικές δυσκολίες που ζούμε όλοι μας που προτιμήσαμε να ζήσουμε στο νησί,να υπάρξει συνεννόηση,ώστε η συγκοινωνιακή κάλυψη της Ανδρου μας να γίνει και με τ΄άλλα νησιά,προς όφελος όλων μας.Η απρογραμμάτιστη σήμερα δρομολόγηση του πλοίου της λεγόμενης άγονης γραμμής,διόλου δεν εξυπηρετεί και πετιούνται τόσες χιλιάδες ευρώ,χωρίς στην ουσία να έχουμε εξυπηρέτηση και σίγουρα πρέπει να αλλάξει.#

    ΑπάντησηΔιαγραφή