Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

Η ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΠΑΙΔΕΙΑ 


Καταγραφή των αιθουσών, του εμβαδού και των χρήσεων τους (διδασκαλία, εργαστήριο, βιβλιοθήκη κλπ) σε κάθε σχολείο. Το δυναμικό των μαθητών σε κάθε τάξη και τμήμα, αλλά και πόσοι εγγεγραμμένοι μαθητές παρακολουθούν τα μαθήματα. Τους υπηρετούντες ανά σχολική μονάδα και κατά ειδικότητα καθηγητές ή δασκάλους και τις διδακτικές ώρες που καλύπτουν σε σχέση με το διδακτικό ωράριο τους.
Ενδεικτικά, από τα δεδομένα που ζήτησε φέτος το υπουργείο Παιδείας, μέσω των περιφερειαρχών εκπαίδευσης, από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας  εκπαίδευσης στο πλαίσιο του προγραμματισμού που κάνει κάθε χρόνο. Η διαφορά με τις προηγούμενες χρονιές είναι, περισσότερα και πιο ειδικευμένα δεδομένα. Σε συνδυασμό δε με τον περιορισμό των δημόσιων δαπανών σημαίνει ότι όπου μπορεί να γίνει σύμπτυξη τμημάτων και  συγχώνευση σχολείων θα το κάνει...
Το πρόβλημα είναι η ακρότητα των μέτρων που θα παρθούν!

ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΙ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙΣ: 1+1= 2 ή 11 ! 

Η λήψη τέτοιων αποφάσεων, ειδικά στις Κυκλάδες δεν μπορεί, για γεωγραφικούς και κοινωνικούς λόγους, να υπολογισθούν με λογιστική εξίσωση.
Στην Ανδρο - όπως και η πλειονότητα των σχολείων των Κυκλαδονήσων (λόγω της γεωγραφικής διασποράς των σχολικών μονάδων), δεν πληροί τα κριτήρια «οργανικότητας-μαθητικού δυναμικού», με αποτέλεσμα (σε περίπτωση απόπειρας εφαρμογής μιας τέτοιας αντιστοίχισης),να οδηγηθούμε σε ολιγοθέσια σχολεία προηγούμενων δεκαετιών μέσω του υποβιβασμού ή σε κλείσιμο σχολείων γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και οπωσδήποτε σε κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ 

Η παρεχόμενη παιδεία πρέπει να προσφέρεται με τα ίδια χαρακτηριστικά σε όλη την Ελληνική επικράτεια. Επιδιώκοντας παράλληλα την διαρκή και σταδιακή ενίσχυση της ποιότητας της, γιατί με τη σωστή επένδυση στην παιδεία ενισχύεις το μέλλον και την δύναμη της πολιτείας.
Το υπουργείο Παιδείας έπρεπε παράλληλα να ερευνήσει και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της παρεχόμενης παιδείας. Την αποσπασματικότητα της ύλης των μαθημάτων και τον ανάλογα κακό τρόπο συγγραφής των διδακτικών βιβλίων.
Την υπερφόρτωση των μαθητών με προετοιμασία στο σπίτι, που υποχρεώνονται σε φροντιστηριακή υποστήριξη. Ο περιορισμός της ανάγκης του παιδιού για παιχνίδι και μαζί και το δικαίωμα της ορθής κοινωνικοποίησης. Η μείωση του εύρους της διδακτέας ύλης. Είναι μερικά από τα θέματα που πρέπει να ασχοληθεί και η κοινωνία και ειδικά οι γονείς και  οι εκπαιδευτικοί.
Πρόβλημα είναι και οι μισθοί των εκπαιδευτικών, οι οποίοι ήταν οι χαμηλότερα αμειβόμενοι υπάλληλοι του δημοσίου και με τις περικοπές χειροτέρευσε η κατάστασή τους. Η εξασφάλιση αμοιβής που να τους επιτρέπει να ζουν με επάρκεια είναι δεδομένο παιδαγωγικό. Με μισθούς 635€ περιορίζει την εκτός διδασκαλίας παιδαγωγική ενασχόληση τους (αγορά βιβλίων, σεμινάρια, συνδρομές σε περιοδικά κλπ). 


"ΤΡΕΙΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΑ ΘΡΑΝΙΟ"

Η αύξηση των μαθητών στα τμήματα σε ακραία όρια και σε συνδυασμό με την υπάρχουσα δομή της ύλης και τον τρόπο διδασκαλίας της, μετατρέπεται σε παιδεία διαφορετικών ταχυτήτων...
Τα όρια μαθητών ανά τμήμα, 30 και 25 σε δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια αντίστοιχα, που αναφέρεται στο νόμο και επέβαλλαν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, για λόγους μείωσης του κόστους λειτουργίας  και ανταγωνισμού προς το δημόσιο σχολείο, προς το παρόν δεν τηρείται. Η παράκαμψη στηρίζεται σε ερμηνευτική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που ορίζει  τμήμα με  25 παιδιά και με απόκλιση 10%  στα γυμνάσια και λύκεια και σε 20 μαθητές με 10% απόκλιση για τα δημοτικά. Μια προσφυγή πολίτη ή απλά μια νέα ερμηνεία ή ο ορισμός των οργανικών θέσεων με βάση τα ανώτερα όρια ανά τμήμα και οι μαθητές θα κάθονται τρεις ανά θρανίο...


ΑΓΩΝΙΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ

Στην Άνδρο πραγματοποιήθηκαν, το τελευταίο 10ημερο, έκτακτες συνελεύσεις εκπαιδευτικών με την συμμετοχή των συλλόγων γονέων και αποφασίστηκε να αποσταλούν ψηφίσματα και έγγραφα όπου θα επεξηγούν προς το Υπουργείο Παιδείας, την ιδιαιτερότητα σαν νησί και να ζητηθεί η διασφάλιση και η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων και ότι είναι αντίθετοι με την λογική του υπουργείου στο να προχωρήσει σε οποαισδήποτε μορφής υποβιβασμό της παρεχόμενης παιδείας. Είναι αντίθετοι στην μείωση των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών που μετατρέπουν την σχολική αίθουσα από χώρο παιδείας σε φύλαξη παιδιών με πρόσχημα την έλλειψη κονδυλίων.
Πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι το δημόσιο σχολείο είναι κατάκτηση και αποτελεί κοινωνικό δικαίωμα όλων των παιδιών, των γονιών, που παλεύουν για την καθημερινή τους επιβίωση και δεν θα πρέπει να επιτραπεί να το σφαγιάσουν στο όνομα της λιτότητας.


ΠΑΝΔΗΜΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ


Σύσωμο το Δημοτικό  Συμβούλιο Άνδρου, οι Σύλλογοι του νησιού, γονείς,  μαθητές, εκπαιδευτικοί, επαγγελματικοί φορείς, η κοινωνία, πρέπει να συντονιστούν και να αγωνιστούν για να αποτρέψουν με τεκμηριωμένες θέσεις και στοιχεία την  άρνηση μείωσης των οργανικών θέσεων και των συγχωνεύσεων των  σχολείων, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο νησί μας αλλά και να προσανατολίσουν την πολιτεία στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας.

Το ποιοτικό σχολείο δημιουργεί πολίτες και αναβαθμίζει την κοινωνία, είναι κοινωνικό αγαθό, είναι κύτταρα ζωής και ανάσας για τα χωριά και τις κωμοπόλεις μας  και δεν πρέπει να επιτρέψουμε να μας τα διαλύσουν.




3 σχόλια:

  1. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΑΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΘΕΝ...ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ.ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΤΠΟΒΑΘΜΙΣΤΟΥΝ ΑΛΛΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δυστυχώς η Ελληνική παιδεία είναι δομημένη με τέτοιο τρόπο που το παιδί συνεχίζει να διδάσκεται και στο σπίτι την ύλη που διδάχθηκε στο σχολείο. Ο εκπαιδευτικός την άλλη μέρα δεν εξετάζει τα λάθη για να τα διορθώσει αλλά τα βαθμολογεί. Η αντίληψη αυτή περνά την έννοια της παραπαιδείας. Το παιδί χρειάζεται βοήθεια αν δεν μπορεί να την προσφέρει το οικογενειακό περιβάλλον την παρέχει το φροντιστήριο. Διαφορετικά μένει πίσω στην γνώση. Το θέμα αυτό δεν το αντιμετωπίζουν τα κόμματα και οι κυβερνήσεις. Φραστικά καταφέρονται εναντίον του αλλά πρακτικά το ενισχύουν περισσότερο σε κάθε αλλαγή που εφαρμόζουν! Συνδικαλιστές στο χώρο της παιδείας όλου του φάσματος εναντιώνονται (φραστικά) στην παραπαιδεία ενώ ασκούν το "άθλημα" οι ίδιοι (δάσκαλε που δίδασκες...). Μάλιστα αυτοί το διαπράττουν φοροδιαφεύγοντας... Και όταν συλληφθεί κάποιος του "αθλήματος" τον στηρίζουν με σοφιστείες, τύπου "αμάρτησε για το παιδί του".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να μην παρεξηγηθώ υπάρχουν και έντιμοι εκπαιδευτικοί. Οι περισσότεροι τέτοιοι είναι. Κάνουν κατάθεση ψυχής στην τάξη. Δυστυχώς το σύστημα είναι τέτοιο που βρίσκονται στο περιθώριο των εξελίξεων, Το σύστημα έχει τέτοια δομή που δεν αφήνουν την αλλαγή σκέψης και νοοτροπίας να αναπτυχθεί. Οι ΕΛΜΕ εκπροσωπούν τους εκπαιδευτικούς ενώ προσέρχεται στις εκλογές το 20% να ψηφίσει. Στην ουσία δεν εκπροσωπούν τους καθηγητές το σύστημα τους αποδέχεται γιατί έμμεσα ή άμεσα το υπηρετεί. Φαίνεται αυτό στις κηρύξεις απεργιών ή κινητοποιήσεων που οι διδάσκοντες τους γυρίζουν την πλάτη...
    Η αμφίδρομη σχέση συνδικαλιστών και εξουσίας αμείβεται με προνόμια. Αν δεν είσαι συνδικαλιστής "σωστός" δεν γίνεσαι διευθυντής ή δεν μπαίνεις σε επιτροπή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή